Raskaana olevat - kurssi tuleville äideille - Nordic Fit Mama
14982
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-14982,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

TÄTÄ KURSSIA ON PALJON TOIVOTTU JA NYT TOIVEISIINNE ON MYÖS VASTATTU!

ENSIMMÄISET TOTEUTUKSET RASKAANA OLEVILLE NAISILLE TARKOITETUSTA VERKKOVALMENNUKSESTA TULEVAT TAPAHTUMAAN ALKUVUODESTA 2018. OTAMME MUKAAN RAJALLISEN MÄÄRÄN OSALLISTUJIA, JOTEN VARAA PAIKKASI NYT! SEURAAVA KURSSI ALKAA 2.4.2018!

Askarruttavatko kehossasi tapahtuvat muutokset raskauden aikana ja sen edetessä? Haluaisitko ottaa tulevan synnytyksen vastaan luottavaisin mielin sekä tietää millä tavalla voit itse tehdä kaikkesi valmistautuaksesi synnytykseen sekä antaaksesi pienokaisellesi parhaat mahdolliset oltavat kasvaa ja vahvistua?

Jos vastasit edeltäviin kysymyksiin kyllä, lämpimästi tervetuloa kurssille, joka on tarkoitettu tuleville äideille! Kurssille voit osallistua olit sitten vasta raskauden alkumetreillä, tai jo myöhemmässä vaiheessa. Kurssi kestää viisi viikkoa ja saat runsaasti tietoa kehossasi tapahtuvista muutoksista, sekä käytännön treeni- ja ravinto-ohjeita.

Monet naiset raskaana ollessaan saattavat kokea olevansa yksin kehossaan tapahtuvien muutosten kanssa. He tuskailevat fyysisten vaivojen parissa ja miettivät mikä on oikein ja mitkä asiat kuuluvat raskauteen.

Pienilläkin treenihetkillä, rentoutushetkillä sekä ruokavalion muutoksilla voidaan helpottaa oloa ja kehon mahdollisia epämukavuuden tuntemuksia sekä auttaa kohdussa kasvavaa vauvaa voimaan mahdollisimman hyvin. Lisäksi tieto kehossa tapahtuvista muutoksista ja mielessä myllertävistä asioista lisää ratkaisevasti turvallisuuden tunnetta, sekä auttaa suhtautumaan luottavaisesti tulevaan synnytykseen sekä elämään vauvan kanssa.

Raskaus ja synnytys vaikuttavat naisen koko elämään ja lähipiirin elämään myös. Siksi mitä suurempi ymmärtämyksemme asioista on, sitä helpommin voimme suhtautua myös muutoksiin, ovat ne sitten fyysisiä, henkisiä tai seksuaalisuuteen tai parisuhteeseen liittyviä. Hyvin usein keskitytään fyysisiin muutoksiin, sillä ne ml. kivat ja säryt ovat eri tavalla näkyviä, kuin esimerkiksi henkiset, mielessä ja ajatuksissa tapahtuvat muutokset. Tällä kurssilla huomioimme molemmat. <3

Kurssin tavoite on ottaa huomioon sekä kehossa että mielessä tapahtuvat muutokset. Tavoite on antaa voimaa ja energiaa arkeen, sekä kasvattaa tietämystä turvallisesta liikkumisesta, terveellisestä ruokavaliosta sekä mielen latautumisen ja kehon rentoutumisen merkityksestä raskausaikana. On tärkeää, että itse opimme kuulostelemaan omaa kehoamme ja luottamaan intuitioomme siitä, mitä kehomme ja myöhemmin lapsemme tarvitsee.

Raskausaika on ainutlaatuista ja sen kokee ehkä vain kerran tai muutaman elämässään, joten on tavoiteltavaa, että siitä on mahdollista nauttia ja muodostaa siitä ikimuistoinen hetki, aika, jonka tulee muistamaan koko loppu elämän.

Tuleva synnytys pyörii useimpien raskaana olevien naisten mielessä ja mitä paremmin siihen on valmistunut, sitä paremmin se yleensä sujuu ja luottamus omaa kehoa kohtaan on vahva. On paljon asioita, miten voimme etukäteen valmistautua tulevaan vauvan syntymään ja mitä paremmin tiedämme, millaisia asioita kehossamme tapahtuu ja mitä paremmin kehostamme huolehdimme, sitä suurempi myös luottamus tulevaa kohtaan on.

Kuulostaako hyvältä? Kaipaatko sinä tukea raskauteesi, turvallisia treeni- ja ravinto-ohjeita sekä kattavaa tietopakettia? Jos kyllä, tämä kurssi on sinua varten. <3

Viiden viikon mittainen verkkovalmennuksemme käsittää seuraavat teemat:
  • Liikunta ja ravitsemus raskauden aikana
  • Hyvä ryhti & ravitse keho ja mieli virkeäksi
  • Korsetti kuntoon & laadukkaat proteiinin ja rasvan lähteet
  • Liikettä koko keholle & helposti hyvää lautaselle
  • Mielen hyvinvointi ja kehon aktivointi

 

Valmennuksen tavoite on opettaa sinulle asioita, jotka ottamalla mukaan arkeesi nostat hyvinvointisi kokonaan uudelle tasolle. Huomaat, että saat yhdistettyä liikunnan helposti ja vaivattomasti arkeen ja opit myös löytämään arjesta paikkoja rentoutukselle.

 

”Tämä valmennus kokoaa yhteen oppimme äitien valmennuksesta, terveydenhoidosta, sekä synnytyksistä vuosien ajalta. Kurssin taustalla olemme me, raskausliikuntaan erikoistunut personal trainer Riina ja kätilö & sairaanhoitaja Tiina, jotka molemmat työskentelemme äitien parissa. Yhteneväinen intohimomme, joka myös johdatti meidät yhteen, on auttaa ja jakaa tietoa äitien hyvinvoinnista mahdollisimman laajalle, jotta kenenkään äidin tai raskaana olevan naisen ei tarvitsisi jäädä kehossaan tapahtuvia muutoksia yksin pohtimaan.”

 

– Kurssin laatijat Riina Laaksonen & Tiina Murdoch

Tiina Murdoch

Kätilö, sairaanhoitaja, äitiysliikuntaan erikoistunut personal trainer ja ravintovalmentaja (2018)

Riina Laaksonen

Äitiysliikuntaan erikoistunut personal trainer, ravintovalmentaja ja life coach

KURSSI RASKAANA OLEVILLE ALKAA 2.4.2018! OLEMME SAANEET PALJON KYSELYITÄ VIELÄKÖ EHTII MUKAAN, JONKA VUOKSI VIELÄ TÄNÄÄN ON MAHDOLLISTA HYPÄTÄ MUKAAN HINTAAN 89€ (NORM 99€)! PAIKKOJA ON RAJOITETUSTI.

Kurssin tärkeimmät tavoitteet ovat:
  • Opit millaisia muutoksia raskaus aiheuttaa kehossasi (verenkiertoelimistön muutokset, hengityselimistön muutokset, hormonaaliset muutokset)
  • Opit myös, kuinka raskauden aiheuttamat muutokset ja esim hormonit vaikuttavat liikuntaan ja millä tavalla liikkua siten, että se vaikuttaa positiivisesti sekä sinun että lapsesi hyvinvointiin.
  • Tiedät, kuinka monipuolinen ravitsemus vaikuttaa omaan terveyteesi sekä lapsesi kehitykseen.
  • Opit aktivoimaan lantionpohjalihaksesi ja tekemään harjoitteita ja vahvistamaan kehoasi siten, että lihakset ovat kunnossa synnytyksessä ja myös siitä palautuminen on vaivattomampaa.
  • Tiedon määrän lisääntyminen lisää turvallisuuden tunnettasi, vaikka kehossa tapahtuu muutoksia ja mielessä myllertää. Opit eri tapoja rentoutua (mitkä kannattaa pitää mielessä raskauden jälkeenkin, vauva-arjessa) ja saat luottamusta tulevaa synnytystä kohtaan.
  • Opit helppoja kotihoitomenetelmiä raskauden aikaisten vaivojen hoitoon.
  • Kurssin tavoite on saada oman kehon hoitaminen ja kuuntelu, sekä tarpeiden tiedostaminen luonnolliseksi osaksi arkea. Tavoitteena on myös lisätä tietämystä kehossa tapahtuvista muutoksista, sillä näin mielesikin on valmiimpi ottamaan muutokset ja tulevan synnytyksen rauhallisesti ja luottavaisena vastaan.

Kun harjoitat kehoa turvallisesti raskauden ajan, myös synnytys on helpompi, kun lihakset ovat hyvässä kunnossa ja synnytyksestä palautuminen huomattavasti vaivattomampaa. Kun harjoitat esim. lantionpohjan lihaksiasi jo raskausaikana, todennäköisyys synnytyksessä syntyville repeämille on huomattavasti pienempi kuin jos lantionpohjan lihaksia ei ole harjoitettu lainkaan. Myös lantionpohjan lihasten löytyminen synnytyksen jälkeen saattaa helpottua, kun tuntuma harjoitteluun on olemassa jo raskauden ajalta. Myös lapsesi hyötyy liikunnasta ja terveellisestä ravinnosta, joten itsellesi hyvää antamalla, annat parhaan mahdollisen kasvu- ja kehitysalustan myös tulevalle pienokaisellesi.

 

Näin se toimii: Saat helpot ohjeet liikuntaan, ravintoon, lepoon ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin liittyen kolmena päivänä viikossa. Yksittäinen harjoitus vie max 10-15 minuuttia aikaa ja voit tehdä sen silloin, kuin sinulle parhaiten sopii. Harjoituksissa keskitytään koko kehon vahvistamiseen turvallisella tavalla, erityisesti lantionpohja, keskivartalo ja sen tuki huomioiden. Ravinnon suhteen varmistetaan, että perusasiat ovat kunnossa ja kasvatetaan tietämystä sekä itselle että kasvavalle vauvalle hyvää tekevistä valinnoista. Opit kuinka huoltaa kehoa ja rentoutua, joka kasvattaessaan uutta elämää tekee jatkuvasti työtä. Lisäksi opit lempeyttä, mitä tuleva elämäntilanne pikkuvauvan ja ennakoimattomien asioiden ja tilanteiden kanssa vaatii. Kaikki kurssin ohjeet  ja materiaali on helposti sinun tavoitettavissasi valmennusalustallamme, minne pääset yhdellä klikkauksella sähköpostiisi saapuvasta linkistä. Lisäksi pääset kurssilaisten omaan keskusteluryhmään ja saat mahdollisuuden esittää kysymyksiä kätilölle sekä raskaus- ja äitiysliikuntaan erikoistuneelle valmentajalle koko kurssin ajan.

Usein kysytyt kysymykset

Voinko osallistua kurssille vaikka olen vasta ihan raskauden alkuvaiheessa?

Voit, kurssille voit osallistua raskauden missä vaiheessa tahansa! Tieto kehossa tapahtuvista muutoksista sekä kurssin ohjeet ja harjoitukset hyödyttävät sinua koko raskauden ajan, joten alkuvaiheessa osallistuminen on erinomainen hetki!

Voinko osallistua kurssille vaikka olen jo raskauden loppuvaiheessa

Voit, mutta kannattaa osallistua viimeistään viisi viikkoa ennen laskettua aikaa, jotta ehdit käydä koko kurssin läpi ennen vauvasi syntymää. Muuten voit osallistua kurssille raskauden missä vaiheessa tahansa! Tieto kehossa tapahtuvista muutoksista sekä kurssin ohjeet ja harjoitukset hyödyttävät sinua valmistautumaan synnytykseen ja ottamaan tulevan vauva-arjen vastaan luottavaisin mielin, joten lämpimästi tervetuloa mukaan!

Voinko osallistua kurssille, jos tulen synnyttämään sektiolla?

Kyllä voit osallistua ja ehdottomasti kannattaa! Sektio on yksi suurimpia leikkauksia, mitä tällä hetkellä tehdään, sillä suurin osa leikkauksista tehdään nykyään tähystyksellä. Sektiossa mennään seitsemän eri vatsan kerroksen läpi ja katkaistaan vatsalihakset sekä hermot. On erittäin tärkeää, että keskivartaloa lähdetään harjoittamaan raskauden jälkeen, jotta hermotus vahvistuu ja siten saadaan taas pikku hiljaa kaikki lihakset käyttöön tarkoituksenmukaisella tavalla. Tämän vuoksi myös lihasten treenaaminen ennen synnytystä on tärkeää, jotta lihakset löytyvät taas käyttöön helpommin ja palautuminen leikkauksesta on vaivattomampaa. Kaikki kurssin harjoitukset voit tehdä täysin samalla tavalla riippumatta siitä tuletko synnyttämään sektiolla vai alateitse.

Miksi kannattaa osallistua kurssille, voinhan treenata esim. lantionpohjaa itsenäisestikin?

Itsenäisesti treenaaminen on hyvä juttu, jota toki kannattaa tehdä.  Itsenäisesti treenatessa tosin usein tulee mieleen kysymyksiä, joihin ei välttämättä ole mahdollista saada vastausta. Kurssin tarkoitus on tarjota kattava tietopaketti kehon muutoksista ja turvallisesta treenistä sekä ravinnosta raskauden aikana. Kurssin tarkoitus on myös puhua asioista, joiden kanssa kokemustemme mukaan naiset usein raskausaikana jäävät yksin.

Kurssin tavoite on muistuttaa harjoitusten tekemisestä ja tuoda ne helpolla tavalla mukaan arkeen. Kaikki harjoitukset on laadittu raskausliikuntaan erikoistuneen personal trainerin sekä kätilön toimesta, joten ne ottavat kattavasti ja turvallisesti mukaan koko kehon ja valmistavat naisen kehoa juuri oiukealla tavalla kestämään raskauden tuomat muutokset sekä synnytystä varten. Kurssilla liikkeisiin tulee enemmän variaatiota kuin useimmiten yksin tehtynä. Ja keho kehittyy nopeammin saadessaan erilaisia ärsykkeitä. Kuntoa on mahdollista kasvattaa myös raskauden aikana ja antaa vauvalle parhaat mahdolliset olosuhteet kasvaa ja kehittyä.

Kuinka pian synnytyksen jälkeen voin osallistua Kuntouta keskivartalo -kurssille?

Kurssille voi osallistua niin pian synnytyksen jälkeen kuin hyvältä tuntuu. Kurssilla aloitetaan lantionpohjan harjoitteista, jotka olisi hyvä aloittaa mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen. Niiden jälkeen edetään pikkuhiljaa, lempeästi syviin keskivartalon lihaksiin. Lantionpohjan lihakset aktivoituvat aina keskivartalon lihaksista ensimmäisinä. Jos niiden aktivointi ei toimi oikein, keskivartalossa saattaa hyvin todennäköisesti olla toimintahäiriöitä.

Synnytyksen jälkeen kehon oloon ja kuntoon vaikuttaa hyvin moni asia ja jokaisen tilanne on aina hyvin yksilöllinen. Jos joku askarruttaa kovasti, mielummin kuin pohtia yksin, kannattaa kysyä lantionpohjan asioihin erikoistuneelta fysioterapeutilta tai personal trainerilta ja myös me vastaamme kysymyksiin oikein mielellämme. Kurssin aikana voit myös esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä valmentajalle.

KURSSI RASKAANA OLEVILLE ALKAA 2.4.2018! OLEMME SAANEET PALJON KYSELYITÄ VIELÄKÖ EHTII MUKAAN, JONKA VUOKSI VIELÄ TÄNÄÄN ON MAHDOLLISTA HYPÄTÄ MUKAAN HINTAAN 89€ (NORM 99€)! PAIKKOJA ON RAJOITETUSTI.