Treeni, ravinto ja hyvinvointi - Äitikurssi jatko - Nordic Fit Mama
15135
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15135,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

SUPERSUOSITUN KUNTOUTA KESKIVARTALO –ÄITIKURSSIN JATKOKURSSI: TREENI, RAVINTO JA HYVINVOINTI ON TÄÄLLÄ! STARTTAAMME JÄLLEEN 21.5.2018!

Haluaisitko kasvattaa kokonaisvaltaista hyvinvointiasi ja lisää tehoa treeniin ja voimaa vartaloon? Entä oppia, kuinka pienillä muutoksilla ruokavaliossa voit saavuttaa energisemmän olon ja parantaa vastustuskykyäsi sekä lisätä vireystilaasi?

Monet äidit kärsivät raskauden ja synnytyksen aiheuttamista fyysisistä vaivoista sekä tuskailevat sen kanssa, millaista treeniä on turvallista tehdä missäkin vaiheessa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Pienilläkin treenihetkillä säännöllisesti ja turvallisesti tehtyinä voi kuitenkin saavuttaa isoja tuloksia (voimakkaamman kehon, eroon mm. selkävaivoista, paremman olon itsestä ja voimaa arkiasioihin ja –tilanteisiin) sekä parantaa hyvin olennaisesti sekä omaa että koko perheen elämänlaatua.

 

Raskaus aiheuttaa muutoksia kehossa, mutta raskauden jälkeen on täysin mahdollista palautua samaan kuntoon kuin ennen raskautta ja jopa kasvattaa kuntoa! Ja tämä ei missään nimessä vaadi kuntosalilla tunteja päivässä, vaan onnistuu helposti ja vaivattomasti kotona ja pieniä, itselle sopivia hetkiä ottamalla sekä treenaamalla oikein.

Kuulostaako hyvältä? Olisitko valmis ottamaan askeleen kohti vahvempaa ja voimakkaampaa kehoa sekä energisempää oloa? Jos kyllä, tämä kurssi on sinua varten. <3

Viiden viikon mittainen verkkovalmennuksemme etenee turvallisesti ja nousujohteisesti ja opettaa sinulle asioita, jotka ottamalla mukaan arkeen nostat hyvinvointisi kokonaan uudelle tasolle. Huomaat, että liikunta ei välttämättä vaadi lähtöä kotoa salille ja onnistuu jopa yhdessä lapsen kanssa. Samalla vahvistat mukavalla tavalla kiintymyssuhdettanne, sekä annat upean esimerkin itsestä huolehtimisesta ja aktiivisesta elämästä.

Tämä valmennus on paljon toivottu ja kokoaa yhteen parhaat oppimme ja käytäntömme äitien valmennuksesta useiden vuosien ajalta. Valmennus on pääasiassa suunnattu äideille, jotka ovat käyneet Kuntouta keskivartalo -verkkovalmennuksen, mutta jos olosi tuntuu hyvältä ja keskivartalosi tuki ja kontrolli on kunnossa, olet ilman muuta tervetullut kurssille mukaan!

Vaikka elämäntapasi eivät ennen raskautta ja synnytystä olisi kovin liikunnalliset olleetkaan, tämä valmennus toimii myös innoittajana ja ”starttikurssina” aloittaa parempi itsestä huolehtiminen, mistä ilman muuta hyötyy sinun lisäksesi myös lapsesi ja perheesi.

 

“Huomaan todella usein, että äidit pelkäävät treeniä tai toisaalta eivät malta treenata tarpeeksi maltillisesti raskauden ja synnytyksen jälkeen. Liian kova treeni saattaa palautumisen lisäksi aiheuttaa ikäviä vaivoja, kuten kohdun- tai emättimen laskeumaa, tai altistaa niille myöhemmässä vaiheessa. Tämän valmennuksen tavoite on opettaa äitejä treenaamaan turvallisesti, mutta nousujohteisesti sekä siten, että kaikkiin liiketekniikoihin panostetaan erityisesti, sillä oikeat tekniikat jo itsessään virittävät kehoa oikeaan suuntaan. Valmennuksen tavoite on myös saada lisää aktiivisuutta jokaiseen päivään siten, että se lapsiarjessa on mahdollista. Aktiivinen elämäntapa ei vaadi paljoa, mutta antaa takaisin korkojen kanssa; iloa, energiaa ja hauskanpitoa yhdessä lasten kanssa!”

– Riina Laaksonen

Valmennuksen opeilla
  • Treenaat turvallisesti missä tahansa ja milloin tahansa
  • Saat raskausliikuntaan erikoistuneen Personal Trainerin laatimat treeni- ja liikkuvuusohjelmat
  • Lisäät tehoa treeniin turvallisella tavalla synnytyksen jälkeen
  • Aktivoit ja energisoit koko kehoa
  • Opit, mitä liikkeitä on turvallista tehdä ja harjoittelu etenee progressiivisesti
  • Opit kehossasi tapahtuvista muutoksista
  • Teet hyviä valintoja arkiruoan ja oman hyvinvoinnin ja terveyden suhteen
  • Nautit välillä haastavastakin elämäntilanteesta ja opit olemaan armollisempi sekä itseäsi että muita kohtaan
Kurssin harjoitukset

Valmennuksen harjoituksilla rakennamme vahvan pohjan kovallekin treenille, jos se on tavoitteesi tulevaisuudessa. Rakennamme lisäksi vahvan pohjan terveille elämäntavoille, jotka toimivat terveytesi perustana koko loppuelämän ajan. Kurssin tavoite on se, että tunnet itsesi vahvaksi ja voimakkaaksi ja jaksat hyvinvoivana ja iloisena lapsiarjessa.

Valmennus ja kaikki sen harjoitteet ottavat lapsiarjen huomioon ja yksittäisten harjoitteiden tekeminen ei vaadi paljoa aikaa. Lisäksi kaikki kurssin harjoitteet ja asiat voit tehdä missä tahansa: omassa olohuoneessa, makuuhuoneessa (toiset ovat tehneet harjoituksia oman rauhan nimissä jopa vessassa), pihalla tai vaikka mökillä. Tarkoitus ei ole kuormittaa ja luoda suorituspaineita, vaan pienillä teoilla ja lyhyillä omilla hetkillä, sekä terveellisillä ja hyvää tekevillä ruoka-ainevalinnoilla lisätä energiaa arjessa. Kaikista treeniliikkeistä on sekä sanalliset että kuvalliset ohjeet.

Kurssin valmentajat

Pauliina Flang

Olen Pauliina Flang, yrittäjä, suurperheellinen, pidän unelmoinnista ja kuuntelen mielelläni. Minun intohimoni on työskennellä kokonaisvaltaisesti sinun hyvinvointisi edistämiseksi.

Olen kouluttautunut laajasti oppiakseni enemmän ja laajemmin ihmisestä ja ihmisyydestä. Olen koulutukseltani fysioterapeutti, personal trainer, työnohjaaja ja uusperheneuvoja sekä seksuaaliterapeutti. Olen lisäksi käynyt erilaisia kursseja ja koulutuksia ravitsemukseen, mieleen ja hyvinvointiin liittyen.

Riina Laaksonen

Olen raskausliikuntaan erikoistunut Personal Trainer, ravintovalmentaja ja Life Coach. Olen myös kolmen aktiivisen pojan äiti.

Terveys ja hyvinvointi ovat aina olleet tärkeä osa elämääni. Saatuani kaksi lasta hyvin lyhyen ajan sisällä, tunsin, että kehoni oli totaalisen erilainen kuin ennen. Olen aina harrastanut liikuntaa, mutta lasten saannin jälkeen moni asia tuntui erilaiselta tai oli mahdotonta tehdä samaan tapaan kuin aiemmin. Myös ryhtini oli erilainen, hengitin pinnallisesti ja kärsin selkäkivuista.

Solja Kemppi

Olen Terveysopisto Saluksesta valmistunut diplomiravintoneuvoja, kahden lapsen äiti.

Tiedonjanoni ruoan parantavaan voimaan saa minut syttymään kerta toisensa jälkeen. Omakohtaista kokemusta minulla on toiminnallisten vatsavaivojen, hormonaalisen epätasapainon ja moniallergisen lapsen hoitamisesta ravinnon avulla. Uskon ruoassa kultaiseen keskitiehen: Kun pääsääntöisesti syö terveellisesti ja kehoa kuunnellen, voi välillä herkutella hyvällä omalla tunnolla.

KURSSI ALKAA MAANANTAINA 21.5.2018!

VARAA NYT PAIKKASI HINTAAN 69€ (NORM 99€).

Saat ostollesi 14 päivän rahat takaisin -takuun. Jos et ole tyytyväinen kurssiin, saat rahasi takaisin 14 päivän ajan. Ei riskiä siis. 🙂

Valmennuksen jälkeen
  • Kehosi on vahva ja tunnet lihaksesi ja luotat niihin
  • Tiedät millä tavalla ja millaisella intensiteetillä on turvallista treenata raskauden ja synnytyksen jälkeen, jos esimerkiksi vielä imetät, tai synnytyksestä on vähemmän kuin puolitoista vuotta aikaa
  • Teet huomaamattasi terveellisiä valintoja arjessa
  • Voit hyvin ja sinulla on hyvä olo itsestäsi ja elämäntilanteestasi
  • Kehosi on liikkuva ja pikkusäryt ovat jääneet historiaan
  • Tiedät kuinka seksuaalisuus muuttuu raskauden ja synnytyksen seurauksena ja osaat ottaa huomioon nämä muutokset
Näin se toimii

Saat helpot ohjeet liikuntaan, ravintoon, lepoon ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin liittyen kolmena päivänä viikossa. Yksittäinen harjoitus vie noin 15 minuuttia aikaa ja voit tehdä sen silloin, kuin sinulle parhaiten sopii. Treeneissä keskitytään koko kehon vahvistamiseen turvallisella tavalla, erityisesti keskivartalo ja sen tuki huomioiden.

Ravinnossa laitetaan perusasiat kuntoon, sillä ilman sitä, ei hifistelylläkään ole merkitystä. Lisäksi nämä perusasiat kun ovat kunnossa, on niillä yleensä jo suuri vaikutus hyvinvointiin ja koko ruokailutottumuksiin. Opit kuinka huoltaa kehoa, joka usein lapsiarjessa on kovalla rasituksella ja pitkiäkin aikoja epäergonomisissa asennoissa, lisäksi opit armollisuutta, mitä elämäntilanne esim. yövalvomisineen tai ennakoimattomine asioineen vaatii. Valmennuksessa vierailee seksuaaliterapeutti Pauliina Flang, jonka kanssa keskustelemme seksuaalisuudesta ja parisuhteesta raskauden ja synnytyksen jälkeen.

Kaikki nämä ohjeet on helposti sinun tavoitettavissasi valmennusalustallamme, minne pääset yhdellä klikkauksella sähköpostiisi saapuvasta linkistä. Lisäksi pääset kurssilaisten omaan keskusteluryhmään ja saat mahdollisuuden esittää kysymyksiä raskaus- ja äitiysliikuntaan erikoistuneelle valmentajalle.

Pidä huolta itsestäsi

Vaikka monesti on kiire, aika, jaksaminen ja yksinkertaisesti raha saattavat olla hyvinkin tiukalla, eivät lapsi, perhe eikä äiti voita mitään, jos äiti on kivulloinen, väsynyt, alakuloinen tai lopen uupunut. Fyysinen hyvinvointimme vaikuttaa henkiseen jaksamiseemme ja päinvastoin, ja näille asioille voimme pienillä valinnoilla ja panostuksilla tehdä ihmeitä! Tämän olemme nähneet monesti vuosien aikana valmennuksissamme ja haluamme nyt tuoda kaikki nämä tiedot myös sinun ulottuvillesi. Lisäksi pienillä asioilla voimme huomattavasti pienentää todennäköisyyttä kohdun- tai emättimenlaskeumille ja ehkäistä virtsan- ja ulosteenkarkailua, sekä yleisimpiä virheitä synnytyksen jälkeisessä treenissä. Kun lihaskunto on hyvä, tuo se runsaasti iloa ja jaksamista jokapäiväiseen elämään ja kun on hyvä olo itsestä, se heijastuu hyvänä energiana myös muille eteenpäin.

 

Jokaisen aikuisen ihmisen tulisi huolehtia lihaskunnostaan, joka on huipussaan pian 20:n ikävuoden jälkeen ja sen jälkeen laskee noin 2-5% / vuosi. Raskauden ja synnytyksen jälkeen on erinomainen aika aloittaa ja kaikki harjoitukset ovat sellaisia, jotka voit tehdä ilman aiempaa kokemusta liikunnasta ja jos kokemusta on, voit valita itsellesi haastavamman vaihtoehdon, kuitenkin muistaen, että kaikkein rankimman treenin vaihe on ehkä vielä edessä. Raskauden ja synnytyksen jälkeen maltti on yleensä valttia ja vaikka tuntuisi ettei malttaisi odottaa, se kannattaa, sillä synnytyksen jälkeisellä harjoittelulla luodaan ”pyramidin pohja”, eli pohja hyvälle kunnolle, joka toimii myös alustana mahdolliselle rankemmalle treenille tulevaisuudessa.

Liikkuvuusharjoitukset pitävät kehon kauniina ja joustavana ja mahdollistavat lihaskuntoharjoitteiden tekemisen teknisesti oikein. Ne ennalta ehkäisevät selkävaivoja ja pistävät jo alkaneille vaivoille stopin. Monesti muutaman kuukauden harjoittelun jälkeen ei edes muista niitä kaikkia pikku vaivoja, mistä ennen harjoittelun aloittamista kärsi!

 

Parhaiten hoidat myös lapsiasi siten, että pidät huolta itsestäsi ja olet iloinen, tasapainoinen, fyysisesti ja henkisesti hyvinvoiva äiti ja vanhempi. Tällöin jaksat vastata myös lapsesi tarpeisiin parhaalla mahdollisella tavalla.

KURSSI ALKAA MAANANTAINA 21.5.2018!

VARAA NYT PAIKKASI HINTAAN 69€ (NORM 99€).

Saat ostollesi 14 päivän rahat takaisin -takuun. Jos et ole tyytyväinen kurssiin, saat rahasi takaisin 14 päivän ajan. Ei riskiä siis. 🙂