Aloita treenaaminen turvallisesti raskauden jälkeen!

Äitien kokemuksia

KUNTOUTA KESKIVARTALO -VERKKOVALMENNUS:

“Sain taas tuntuman lantionpohjan lihaksiin, apua selkäkipuihin ja enää ei tarvitse käyttää tenoja! Parasta oli ammattilaisten laatimat turvalliset ohjeet, harjoitusten helppo sovittaminen vauva-arkeen ja facebook ryhmän tuki.”

Näin kokemuksiaan kuvailee Nordic Fit Maman Kuntouta keskivartalo -verkkovalmennuksesta Evelina Lorek, kahden lapsen äiti ja liikunta-alan ammatilainen. Katso alta videolta Evelinan kokemukset valmennuksesta. 

Evelina ennen ja jälkeen valmennuksen:

---

"Kurssi oli mulle suunnan muuttaja! Oma tyttö jo 3v ja oman terveyden takia kaikki treeni jäänyt ja tervehtyessä tuntui mahdottomalta päästä alkuun. Kurssin avulla pääsin! Sain 4 cm erkauman melkein kokonaan pois, käyn pilateksessa ja eilen kävin juoksemassa ekaa kertaa vuosiin! Joten iso kiitos! <3"
- Jenny 39v, tyttö 3v

---

Kiitos ihanasta valmennuksesta! Tämä oli todella helppo ja tehokas valmennus. Sain helposti kaikki treenit tehtyä, vaikka arjen täyttää vauvan ja taaperon lisäksi 3 hevosta! ️
 
Valmennuksen seurauksena ryhtini on parantunut ja lantionpohjan tiivistys ja syvien vatsalihasten käyttö on melkein automaattista arjen puuhissa. Olo on myös ihanan napakka ja "tanssijamainen". Jatkan ehdottomasti säännöllistä jumppaamista helppojen ohjeidesi avulla jatkossakin, ja ehkäpä keskivartaloni on pian jopa paremmassa kunnossa kuin ennen synnytyksiä. 
 

- Anu, kahden lapsen äiti

---

Iida Åfeldt sai Nordic Fit Maman Kuntouta keskivartalo -valmennuksesta tarvittavan tsempin päivittäiseen keskivartaloharjoitteluun ja ymmärsi sen kautta, miten paljon syvien vatsalihasten ja lantionpohjanlihasten kunto vaikuttaa koko kehon hyvinvointiin. Katso alla Iidan kokemus valmennuksesta. 

--- 

"Kuntouta keskivartalo -verkkokurssi sopi mun arkeen paljon paremmin kuin se, että olis pitänyt lähteä johonkin. Nyt sai itse valita, mihin aikaan päivästä harjoitukset teki. Ja kurssi oli niin paljon muutakin kun vaan harjoitukset! Se oli kaikella tavalla kokonaisvaltainen kokemus ja matka omaan itseen.

Mä oon voinut tosi paljon paremmin ja saanut itsevarmuutta kurssin kautta, mikä on vaikuttanut meidän koko perhearkeen! Mulle tää oli Löydä keskivartalosi ja löydä itsesi –kokemus. Pompin muuten trampoliinilla viime viikolla ja ensimmäistä kertaa kävi niin, että ei lirahtanut housuun! Ihan mahtavaa!" 

- Inari Fernandez, kahden lapsen äiti

Lue koko Inarin tarina hyvinvointikirjastostamme. Tarinan lopusta löydät myös linkin Inarin Youtube-kanavalle, mihin hän teki 5 videota koko valmennusmatkastaan.

 ---

"Kiitos paljon 6viikon valmennuksesta. Siitä oli erittäin paljon apua ja huomaan todella suuren eron nykyään lantinpohjanlihaksissa ja syvissä vatsalihaksissa. Tuntuu että "paketti" on enemmän kasassa. Halusin jatkaa tätä valmennusta joten otin teidän jatkovalmennuksen ja odotan jo innolla mitä tuloksia siitä tulee 6 viikon jälkeen."

(ennen-jälkeen)

---
Aloitin Kuntouta keskivartalo kurssinne kun sektiosynnytyksestä oli kulunut lähes 3 kk. Olen saanut kurssista paljon apua ja vinkkejä ja onpa vatsalihasten erkaantumakin pienentynyt. Keho alkaa pikkuhiljaa tuntua omalta! 
Kiitos hyvistä kuvaohjeista, niillä on hyvä jatkaa treeniä itsenäisesti."

 

(ennen-jälkeen)

---
"Nykyään lenkkeillessäni selkäni ei enää jumiudu niinkuin aiemmin. Uskon tämän ohjelman ja juuri lantionpohjan lihasten vahvistumisen olleen siihen iso apu, sillä olo alkoi ennen Nordic fit mama -ohjelman aloitusta olemaan tukala. Harmitti suuresti, kun halusi tehdä vaunulenkkejä muttei pystynyt kovien kipujen vuoksi. 
Kärsin myös kovista niskakivuista, jotka oireilevat pahimmillaan kovana päänsärkynä. Ohjelma on antanut vinkkejä yläselän, hartioiden ja niskojen kevyeen treenaamiseen ja vetristämiseen. Tykkään erityisen paljon keppijumpasta ja se onkin helpottanut niskajumejani. Kun jaksan tehdä liikkeet säännöllisesti, huomaan hartioideni rentoutuvan päivän rasituksista ja näin vähentävän jumien muodostumista."

 

- Petra Pajusuo, kaksosten äiti, lue koko Petran tarina hyvinvointikirjastostamme 

---
"Huomaan edistystä esimerkiksi ryhdin ja niskajumituksen osalta. Lisäksi olen oppinut rauhoittumaan ja keskittymään treeniin. Kaikkea ei tarvitse tehdä täysillä runnoen, vaan omalle keholle pitää suoda sen tarvitsema palautumisaika."

- Anna-Karoliina Muotka (ennen-jälkeen)

 ---
”Nordic Fit Mama -valmennus on valmennus, jota suosittelisin lämpimästi kaikille synnyttäneille naisille. Riina ohjeistaa lempeällä otteella äitejä turvalliseen palautumiseen ja muistuttelee myös oman ajan ottamisesta ja kehonhuollosta. Lyhyet, päivittäiset videot ovat nopea katsoa ja niiden myötä harjoitukset tulee myös tehtyä. Itseäni harmittaa se, etten tajunnut aloittaa valmennusta heti synnytyksen jälkeen, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Erkauman kuntoutus ei ole koskaan liian myöhäistä. Kiitos Riina mukavasta kurssista ”

 
- Anna Oinonen, hyvinvointi ja treeni bloggaaja, 5kk ikäisen pojan äiti
 
 
 
 

---
"Parasta äitikurssissa oli saada tietoa aiheesta, josta ei itse tiennyt riittävästi. Vatsalihasten erkauma on tärkeä asia tutkia, jotta palautuminen etenee mahdolisimman hyvin. Itselleni liikkeet ja konkreettiset neuvot olivat parasta oppia kurssista. Niitä pystyin soveltamaan omissa treeneissäni kotona. Uskon että kurssin tiedoilla ja treeniliikkeillä oli suotuisa vaikutus palautumiseeni."

-Hilla Stenlund, yhden lapsen äiti

--- 
"Todella hyödyllistä tietoa raskauden jälkeisiin treeneihin ja keskivartalon harjoittelemiseen. Löysin lantionpohjan lihakset ja sain järkeviä ja tehokkaita vinkkejä keskikropan hallintaan. Opin myös, kuinka tehdä suuntaa-antava kotitesti siitä, kärsiikö raskauden ja synnytyksen jälkeisestä vatsalihasten erkaumasta." 

-Satu Rämö, kahden lapsen äiti

--- 
"Kuntouta keskivartalo -verkkovalmennus sai minut tajuamaan miten tärkeää oman kehon kuunteleminen ja palautuminen raskauden jälkeen on. Olen saanut oman erkauman nyt vuodessa kuntoutettua, mutta tilanne ei varmasti olisi samanlainen mikäli en olisi sitä aktiivisesti harjoitellut ja toisaalta vältellyt tiettyjä, liian rajuja liikkeitä.

Suosittelen kurssia jokaiselle jota oman kehon hyvinvointi ja raskaudesta palautuminen vähääkään kiinnostaa – eli toivottavasti jokaiselle synnyttäneelle äidille."

 

  

-Emma Suortti, yhden lapsen äiti

---
"Gynekologini suosittelee jatkamaan Nordic fit mama -treeniä, koska olen saanut loistavat tulokset jo muutaman viikon harjoituksella. Olen neljän jo aikuisen lapsen äiti ja minulta on poistettu kohtu aiemmin, tehty virtsarakon korjausleikkaus kahdesti ja nyt muutama vuosi sitten todettu emättimen laskeuma. Mikään ei ole aiemmin auttanut tähän vaivaan, mutta tämän jumpan avulla emättimen laskeuma on pienentynyt huomattavasti. En halua lopettaa treenaamista, kiitoksia teille mahtavasta ohjelmasta! Kunpa vain olisin saanut nämä ohjeet 39 vuotta sitten, niin olisin säästynyt monelta turhalta leikkaukselta."


---
"Aivastaminen ei enää niin pelota, kun lantionpohjan lihakset alkavat toimimaan."

---
"Mahtava kurssi, siis kaiken kaikkiaan mahtava!!! En ikinä uskonut, että muutaman minuutin harjoituksilla voi saada selkeitä tuloksia mutta nyt uskon, että kyllä voi. Siis aivan mahtavaa! Kehossa on niin hyvä olo, ryhti parantunut, pömppömaha pienentynyt ja keskivartalon tuki paljon parempi!"

---
"Olen todella tyytyväinen! Pystyn aktivoimaan lantionpohjaa päivittäisissä toiminnoissa. Ja mikä parasta selkäni on ollut lähes kivuton puolitoista viikkoa. Ja se on kyllä vaikuttanut valtavasti elämänlaatuun ja omaan mielialaan ja sitä kautta yleiseen jaksamiseen arjessa."

---
"Syvien lihasten tuen myötä myös oman kropan tuntemus on parantunut ja huomaan sen vaikuttavan todella paljon myös itsetuntoon."

---
"Treeniohjelma on tarpeen koska tuntuu etten itsekseni saisi aikaiseksi harjoitella kuntouttavia liikkeitä. Kuitenkin kun liikkeet jossain vaiheessa tekee, tulee hyvä olo ja mieli ja kehossa tuntuu paremmalta."

---
"Kiitos mahtavasta kurssista! Tunnen konkreettisesti kuinka erkauma on pienentynyt ja keskivartalon hallinta parempaa. Tein usein liikkeitä illan aikana kun lapset jo nukkuivat (päivät välillä kiireisiä). Kevyen iltatreenin jälkeen olo on hyvä eikä mieli tee mitään epäterveellistä iltapalaa. Samoin lantionpohjan lihasten tekeminen päivittäisten askareiden lomassa on tullut kivaksi tavaksi. Kiinnitän huomiotani ryhtiin paremmin kuin aiemmin ja huomaan sen vaikuttavan itsetuntoon ja erityisesti ulkonäköön. "

---
"Kurssi oli itselleni suunnan muuttaja, suurimman muutoksen olen huomannut mielessäni. Laiska sohvalla löhöilijä on päässyt liikkeelle! :) Vaikka päivittäin tulee liikuttua lasten kanssa, on ihan eri asia treenata itseään varten. Lonkkavaivatkin ovat helpottaneet kun olen yrittänyt tsempata lasten kantamisten kanssa. Kiitos!"

---
"Olen ollut tosi tyytyväinen kurssiin! Kurssin avulla olen saanut paljon tärkeää tietoa ja voin jatkaa omatoimista harjoittelua ja kuntoutusta. Olen saanut paremman yhteyden lantionpohjaan, selkäkipu on helpottunut, ryhti suoristunut. Olen saanut hyvän rytmin harjoitteluun, koska kurssi huomioi hyvin pikkulapsiperheen haasteet ajankäytössä. Suuri kiitos!"

---
"Olen ollut tosi tyytyväinen kurssin verkkopohjaan, jota on tosi helppo käyttää! Kysymysosiot ovat hyviä, ihan mahtavaa saada asiantuntijalta vastaus omaan, henkilökohtaiseen kysymykseen."

 

RASKAANA OLEVAT -VALMENNUS:

" Nordic fit maman kurssi tuleville äideille oli iloinen yllätys harmaaseen alkuraskauteen. Olen ihmisenä sellainen, että tykkään etsiä tietoa asioista ja välillä minua harmittaa miten hataralla lähdepohjalla netin raskausinfot on. Kurssi on tarjonnut minulle paljon tietoa jota olisin varmasti kaivannut jo ensimmäisessä raskaudessa. Kätilön osuudet ovat olleen ihanan informatiivisia ja minua ilahdutti lähteiden käyttö faktojen pohjana, myöskin se, että taustalla puhuu vuosien ammattitaito toi luottamusta kurssin sisältöä kohtaan. Kurssin etuna on myös mahdollisuus kysyä moduulien jälkeen mieltä askarruttavia asioita.

Pahoinvoinnista johtuen en ole päässyt koko alkuraskaudesta juurikaan liikkumaan ja pakko myöntää, että myös kurssin treenit ovat saaneet odottaa. Nyt kun olen vihdoin saanut itseni elävien kirjoihin, on minulla liikepankki tulostettuna, jonka olen jakanut kahteen treeniin. Näitä voin sitten hyvillä mielin tehdä kerran tai kahdesti viikon aikana. Irtisanoin salijäsenyyteni loppuraskaudeksi ja olen ajatellut tehdä kehonpainoharjoittelua kotona ja ulkona. Näin kolmen kuukauden liikkumattomuuden jälkeen minusta on turvallista ajatella, että minulla on todellisten ammattialaisten suunnittelemat liikkeet valmiina, näin voin turvallisin mielin aloittaa taas lihaskuntoharjoittelun ja samalla valmistaa vartaloani tulevaa synnytystä ja palautumista ajatellen." 
- Emma Suortti, toinen raskaus

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.