Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset/ Nordic Fit Mama 1 & 2

Meille käy maksuvälineinä Smartum, Edenred, ePassi ja Eazybreak. 

Smartum-saldo, Edenred, ePassi & Eazybreak:
Etsi palveluntarjoajan verkkopalvelusta palveluntarjoajaksi Nordic Fit Mama tai Nordic Wellness Group. Maksa suoritus ja lähetä kuitti/ruutukaappaus ostosta sähköpostitse info(at)nordicfitmama.fi Sinulle lähetetään paluupostissa linkki valmennukseen.

Smartum- tai muut fyysiset setelit:
Voit lähettää allekirjoitetut setelit ja tiedon minkä kurssin haluat ostaa postitse osoitteeseen:

Riina Laaksonen / Nordic Fit Mama
Purjeentekijänkuja 5 A
00210 Helsinki
Laita asiasta meiliä info(at)nordicfitmama.fi. Kun setelit ovat perillä, sinulle lähetetään linkki valmennukseen.

Kyllä voit. Jos haluat maksaa ostoksesi verkkopankissa, lähetä meille viesti asiakaspalveluumme info(at)nordicfitmama.fi niin lähetämme sinulle laskun. 

Maksa lasku ja lähetä kuitti/ruutukaappaus toteutuneesta maksusta sähköpostitse info(at)nordicfitmama.fi Sinulle lähetetään paluupostissa linkki valmennukseen.

 

Osittainen maksu liikuntaedulla tapahtuu seuraavasti:

  1. Tee ensin liikuntaetumaksu alla kuvatulla tavalla.
  2. Erotuksen pääset maksamaan kun liikuntaetumaksu on suoritettu ja tosite siitä toimitettu sähköpostiimme. Saat paluupostilla linkin, jonka kautta pääset maksamaan erotuksen ja kirjautumaan valmennukseen.

Maksaminen liikuntaedulla:

Meille käy maksuvälineinä Smartum, Edenred, ePassi ja Eazybreak. 

Smartum-saldo, Edenred, ePassi & Eazybreak:
Etsi palveluntarjoajan verkkopalvelusta palveluntarjoajaksi Nordic Fit Mama tai Nordic Wellness Group. Maksa suoritus ja lähetä kuitti/ruutukaappaus ostosta sähköpostitse info(at)nordicfitmama.fi Sinulle lähetetään paluupostissa linkki valmennukseen.

Smartum- tai muut fyysiset setelit:
Voit lähettää allekirjoitetut setelit ja tiedon minkä kurssin haluat ostaa postitse osoitteeseen:

Riina Laaksonen / Nordic Fit Mama
Purjeentekijänkuja 5 A 12
00210 Helsinki
Laita asiasta meiliä info(at)nordicfitmama.fi. Kun setelit ovat perillä, sinulle lähetetään linkki valmennukseen.

Valmennuksen päivittäiset muistutusmeilit käynnistyvät automaattisesti, kun ostat ja kirjaudut valmennukseen. Mutta voit toki itse päättää milloin aloitat ja milloin lopetat.  Sinulla on pääsy alustalle 6 kk sen ostopäivästä. Suosittelemme tallentamaan materiaalit omalle koneelle, jolloin ne ovat käytössäsi ikuisesti.

Kurssimateriaali on saatavilla 6 kk ostopäivästä. Suosittelemme tallentamaan materiaalit omalle koneelle, jolloin kurssin materiaalit ovat käytössäsi ikuisesti.

Kurssille voi osallistua niin pian synnytyksen jälkeen kuin hyvältä tuntuu. Kurssilla aloitetaan lantionpohjan harjoitteista, jotka olisi hyvä aloittaa mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen. Niiden jälkeen edetään pikkuhiljaa, lempeästi syviin keskivartalon lihaksiin. Lantionpohjan lihakset aktivoituvat aina keskivartalon lihaksista ensimmäisinä. Jos niiden aktivointi ei toimi oikein, keskivartalossa saattaa hyvin todennäköisesti olla toimintahäiriöitä. Synnytyksen jälkeen kehon oloon ja kuntoon vaikuttaa hyvin moni asia ja jokaisen tilanne on aina hyvin yksilöllinen. Jos joku askarruttaa kovasti, mielummin kuin pohtia yksin, kannattaa kysyä lantionpohjan asioihin erikoistuneelta fysioterapeutilta. Kurssin aikana voit myös esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä valmentajalle.

Voit osallistua.Itse asiassa liikkeiden tarkoitus on nimenomaan auttaa erkauman korjaantumisessa. Kaikki kurssin liikkeet ovat sellaisia, että ne on turvallista tehdä, vaikka kärsisikin vatsalihasten erkaumasta. Valmennuksesta saat hyvin tietoa kuinka on turvallista treenata jos kärsii erkaumasta. Jos erkauman lisäksi sinulla on tyrä, voimakkaita selkävaivoja tai erkauma on suuri ja näyttää siltä, että iho on ohutta ja esim. ”syke näkyy läpi”, kannattaa olla yhteydessä paikkakuntasi lantionpohjan asioihin erikoistuneeseen fysioterapeuttiin. Lantionpohjaan erikoistuneita fysioterapeutteja voit etsiä paikkakuntakohtaisesti pelvicus.fi –sivulta.

Kyllä voit osallistua ja ehdottomasti kannattaa! Sektiossa mennään seitsemän eri vatsan kerroksen läpi ja se on isoimpia vatsan alueen toimenpiteitä tällä hetkellä, sillä suuri osa vatsan alueen leikkauksista toteutetaan nykyään tähystyksellä.  

Leikkauksessa äidin vatsanpeitteet ja kohdun seinämä avataan ja lapsi autetaan ulos. Istukka ja sikiökalvot poistetaan samalla tavalla.

On erittäin tärkeää, että keskivartaloa lähdetään harjoittamaan, jotta hermotus vahvistuu ja siten saadaan taas pikku hiljaa kaikki lihakset käyttöön tarkoituksenmukaisella tavalla. Kaikki valmennuksen harjoitukset voit tehdä täysin samalla tavalla riippumatta siitä oletko synnyttänyt sektiolla tai alateitse.

Valmennuksessa otetaan huomioon myös sektioarven käsittely, mikä on tärkeää mm. kiinnikkeiden muodostumisen ehkäisemiseksi. 

Kyllä voit, koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa.  Valmennusta  markkinoidaan vastikään synnyttäneille äideille, sillä kurssi ottaa vauva-arjen haasteet huomioon kokonaisuudessaan, mutta valmennuksen keskivartaloa kuntouttavat treenit ovat aina aloitettaessa samat riippumatta elämänvaiheesta. Lantionpohjan lihasten kuntoa voi ja kannattaa ehdottomasti vahvistaa lopun elämää, valmennuksen treeniohjelmat ovat auttaneet mm. virtsankarkailuun yhtälailla pienten lasten äitejä kuin eläkeikäisiä naisiakin. 

Keskitymme Nordic Fit Mama 1 valmennuksessa pääsääntöisesti keskivartalon kuntoutukseen ja treenien sovittamiseen vauva-arjessa. Tavoitteena on luoda vahva keskivartalo ja kuntouttaa mahdollista vatsalihasten erkaumaa sekä päästä eroon selkäkivuista ja virtsankarkailusta. 

Laihdutus ei ole Nordic Fit Mama 1 valmennuksen tavoitteissa, mutta monesti, kun panostamme treeniin, ja syömme hyvin, muutama kilo tippuu siinä sivussa.

Nordic Fit Mama 2 valmennuksessa keskitytään sitten jo tehokkaampiin treeneihin ja ruokavalioon huomattavasti enemmän, jolloin painokin voi tippua. 

Suosittelemme aina aloittamaan NFM1-valmennuksesta, etenkin, jos lantionpohjaa ja syviä vatsan lihaksia ei ole aiemmin (eikä raskauden jälkeen) kovin paljon treenattu.

Keskivartalon optimaalisen toiminnan kannalta on hyvin tärkeää, että ensin liikkeeseen rekrytoituvat lihakset toimivat oikein. Normaalisti ensin liikkeeseen lähtevät mukaan lantionpohja, sitten syvät vatsan lihakset ja vasta viimeisenä päällimmäiset vatsan lihakset. 

Lantionpohjalla ja syvillä vatsalihaksilla on monta tärkeää tehtävää; lantionpohjan lihakset vaikuttavat muun muassa kävely- ja juoksuasentoon ja ryhtiin. Ne pitävät sisäelimet ja kohdun oikeilla paikoillaan ja vaikuttavat myös seksielämään. 

NFM2-valmennuksessa keskivartalon tuki on hyvä olla jo kunnossa ja edellä mainitut lihakset tunnistettu. Valmennuksen harjoituksissa kytketään keskivartalon lihaksia toimimaan yhteistyössä muun vartalon kanssa hieman haastavammilla harjoitteilla. 

Jos vielä mietit, ole toki yhteydessä asiakaspalveluumme info(at)nordicfitmama.fi

Tottakai! Aina voi auttaa ja koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa lantionpohjan ja keskivartalon harjoitteita.

Valmennuksissamme on ollut lukemattomia naisia, jotka ovat saaneet apua laskeumiinsa ja virtsankarkailuun ja tilanteitaan paremmaksi.

Tietysti jokaisen tilanne on hyvin yksilöllinen, mutta aina kannattaa yrittää ja vahvistaa lantionpohjan lihaksia, sillä siten voimme itse vaikuttaa myös siihen, että tilanne ei mene esim. iän myötä, kun sidekudokset ja lihakset heikentyvät, enää pahemmaksi.

5-viikon raskaana olevien valmennukseen voit osallistua missä tahansa raskauden vaiheessa. 

Harjoituksia on joka viikolle ja niitä tehdään useampi kerta viikossa, oman voinnin mukaan vaikka päivittäin. Harjoituksiin riittää 10-15 minuuttia päivässä. Raskausaikana (ja toki muulloinkin) on erityisen tärkeää kuunnella omaa kehoa ja jaksamista. 

Harjoitukset on kaikki suunniteltu yhdessä kätilön kanssa siten, että ne valmistavat kehoa tulevaa synnytystä ajatellen ja toisaalta helpottavat mahdollista huonovointisuutta ja kehon jumeja ja kireyksiä, joita saattaa raskauden edetessä esiintyä. Tiedon lisääntyminen auttaa myös valmistautumaan synnytykseen ja päästämään irti mahdollisista peloista. 

Kun harjoitat kehoasi turvallisesti raskauden ajan, myös synnytys on helpompi. Kun lihakset ovat hyvässä kunnossa, on palautuminen huomattavasti vaivattomampaa. Myös lapsesi hyötyy liikunnasta ja terveellisestä ravinnosta. Kun pidät itsestäsi huolta, annat parhaan mahdollisen kasvu- ja kehitysalustan myös tulevalle pienokaisellesi.

Pyrimme aina tarjoamaan ensiluokkaista palvelua ja valmennussisältöä. Mutta mikäli olet syystä tai toisesta tyytymätön, valmennuksilla on täysi 14 päivän rahat takaisin takuu. 

Valitse elämäntilanteeseesi sopiva valmennus

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.