ALOITA NYT

Nordic Fit Mama 1 – Kuntouta keskivartalo®

Suomen ensimmäinen ja tutkitusti toimiva verkkovalmennus turvalliseen keskivartalon kuntoutukseen ja treenin aloitukseen raskauden ja synnytyksen jälkeen. 

ALOITA NYT
 

Hei ihana äiti!

Kärsitkö vatsalihasten erkaumasta? Pömpöttääkö vatsa tai näytät edelleen siltä, että olisit raskaana? Kärsitkö virtsankarkailusta esim. yskiessä, aivastaessa tai ponnistaessa? Onko seksi epämukavaa tai kivuliasta? Tunnetko itsesi vieraaksi muuttuneessa kehossasi? Synnytitkö sektiolla etkä oikein tiedä kuinka lähtisit kuntouttamaan kehoasi?

Jos vastasit kyllä yhteen tai useampaan kysymykseen, Kuntouta keskivartalo® verkkovalmennus on sopiva juuri sinulle ❤️.

Kuntouta keskivartalo® verkkovalmennus auttaa moneen asiaan synnytyksen jälkeen:

Kuntouta vatsalihasten erkauma

Raskauden aikana suorat vatsalihakset erkaantuvat vatsan eri puolille antaen tilaa kohdulle ja vauvalle kasvaa. Joka kolmas synnyttänyt kärsii vatsalihasten erkaumasta tai siitä, että vatsalihasten välinen jännesauma (linea alba) ei jäntevöidy, vielä vuosi synnytyksen jälkeen. Valmennuksesta saat asiantuntijoiden laatimat ja nousujohteiset harjoitukset keskivartalon kuntoutukseen.

apua virtsankarkailuun

Apua virtsankarkailuun

Lantionpohjan lihakset kannattelevat suurinta osaa painostamme ja raskauden aikana paine kasvaa. Synnytyksessä lantionpohjan lihakset ovat kovilla. Virtsankarkailu synnytyksen jälkeen on yleinen ongelma ja merkki siitä, että keskivartalo ja lantionpohja eivät toimi oikein. Valmennuksessa opit vahvistamaan ja rentouttamaan lantionpohjan lihaksia ohjatusti. Asiakkaamme ovat saaneet loistavia tuloksia ja päässeet ikävästä virtsankarkailusta eroon vielä vuosia synnytyksen jälkeenkin. 

Eroon selkäkivuista ja pömppövatsasta

Puuttuva keskivartalon tuki ja mahdollinen erkauma saattavat olla syitä selän kipeytymiseen ja pömpöttävään mahaan. Toimiva keho saavutetaan yleensä oikeanlaisella treenillä joka aloitetaan keskivartalon syvistä lihaksista. Valmennuksesta saat tukea keskivartalon kuntoutuksen lisäksi myös oikeanlaiseen hengittämiseen, kehon linjauksiin ja stressinhallintaan osana kehon kokonaisvaltaista palautumista.

Parempaa seksiä, kiitos!

Lantionpohjan lihakset, vatsan lihakset ja keskivartalon kunto liittyvät monella tapaa siihen millainen olo meillä on kehossamme. Lantionpohjan kireys voi aiheuttaa kipuja ja vaikuttaa tuntoherkkyyteen. Saat valmennuksesta tukea myös miten huomioida seksuaalisuus synnytyksen jälkeen.

Hyvä ryhti

Raskausaikana kasvanut vatsa muuttaa ryhtiä ja kehon painopistettä. Huono ryhti usein myös korostaa pömpöttävää mahaa ja voi ylläpitää vatsalihasten erkaumaa. Keskivartalon kuntoutus, lihastasapaino ja säännöllinen huomion kiinnittäminen asentoihisi arjessa ovat keinoja saavuttaa kaunis ryhti.

Aloita jo tänään!  

Nordic Fit Mama 1 - Kuntouta keskivartalo® valmennus sisältyy kaikkiin valmennuspaketteihin.

KYLLÄ KIITOS, HALUAN MUKAAN!
Yhteistyökumppanina Mehiläinen

Yhteistyössä Mehiläisen kanssa

Kaikki Nordic Fit Mama 1 – Kuntouta keskivartalo® valmennuksen harjoitukset ovat turvallisia ja hyväksytty Mehiläisen asiantuntijan, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Tuuli Soinin sekä äitiysfysioterapeuttien Sari Helmisen ja Outi Ojalan toimesta. Yhteistyön kautta haluamme varmistaa äideille mahdollisimman kattavat palvelut ja asiantuntijuuden äitien sekä lasten hyvinvointiin. 

ALOITA NYT

Valmennus sisältää:

6-viikon treeniohjelma

Turvallinen, asiantuntijoiden laatima, Mehiläisen asiantuntijoiden hyväksymä,  treeniohjelma keskivartalon kuntoutukseen synnytyksen jälkeen. Selkeät treeniohjeet kuvina, videoina ja äänitteinä. Aikaa tarvitset vain 10 minuuttia päivässä. 

Kätilön moduulit

Valmennuksessa asiantuntijana mukana kokenut kätilö, Tiina Murdoch. Kätilön osiot sisältävät lisäharjoituksia ja syventävää tietoa mm. lantionpohjan lihasten vaikutuksesta seksielämään sekä emättimen ja kohdun laskeumista.

Reseptikirja

Terveellisiä ja herkullisia reseptejä tukemaan mahdollisten raskauskilojen pudotusta.

Nordic Fit Maman verkkovalmennus auttaa moneen vaivaan.

Verkkovalmennus joka toimii tutkitusti

Jyväskylän liikuntatieteellisen tiedekunnan tekemän Pro Gradu tutkimuksen (2019) mukaan Nordic Fit Mama 1 – Kuntouta keskivartalo® -valmennus toimii. Valmennuksen avulla testiryhmän:

  • lantionpohjan lihasten ja syvien vatsalihasten kunto parani selvästi
  • virtsankarkailu väheni
  • kivut vähenivät
  • seksielämä koheni
  • valmennus lisäsi positiivisia muutoksia arjessa
  • ja paransi sosiaalisia suhteita
ALOITA NYT

Loistavia tuloksia vain 10 min/päivä treeneillä!

Valmennus sopii kaikille synnyttäneille – alatie- ja sektiosynnytyksen jälkeen, iästä tai fyysisestä kunnosta riippumatta.

Olitpa vasta esikoisesi synnyttänyt tai jo teini-ikäisten lasten äiti, koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa lantionpohjan ja syvien vatsalihasten harjoittelua.
Verkkovalmennuksen voi aloittaa heti lopputarkastuksen jälkeen tai kun sinusta itsestä hyvältä tuntuu. Mukana on myös ohjeita palautumisen tueksi heti synnytyksen jälkeen. Jos yhtään epäröit, suosittelemme kääntymään lantionpohjan asioihin erikoistuneen fysioterapeutin puoleen ennen valmennuksen aloittamista.

ALOITA NYT

Jo 20 000 tyytyväistä äitiä!

Äidit antavat 4,8 / 5 tähteä ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Evelina

"Sain taas tuntuman lantionpohjan lihaksiin, apua selkäkipuihin ja enää ei tarvitse käyttää tenoja! Parasta oli ammattilaisten laatimat turvalliset ohjeet, harjoitusten helppo sovittaminen vauva-arkeen ja yhteisön tuki."

Jenny

"Valmennus oli minulle todellinen  suunnan muuttaja! Oma tyttö on jo 3v ja oman terveyden takia kaikki treenit olivat jääneet, tervehtyessä tuntui mahdottomalta päästä alkuun. Valmennuksen avulla pääsin! Sain 4cm erkauman kokonaan pois ja nyt käyn pilateksessa ja juoksemassa useiden vuosien tauon jälkeen. Iso kiitos!"

Sara

"Aloitin valmennuksen 6 vkoa sitten, 1,5kk ensimmäisestä synnytyksestäni. Hiljalleen olen palaamassa entiseen aktiiviseen ja liikunnalliseen minään takaisin. Valmennuksesta on ollut paljon hyötyä, tunnen keskivartalon vahvistuneen selvästi. Jatkan tästä vielä 2. kurssille uudella tsempillä!" 

Nordic Fit Maman verkkovalmennukset

Miten valmennus toimii?

1. Liittymällä Nordic Fit Maman jäseneksi pääset aloittamaan samantien.

2. Saat päivittäin sähköpostilla muistutuksen päivän treeneistä. 5 päivänä viikossa (2 päivää levätään) saat selkeät treeniohjeet, kuvineen ja videoineen.

3. Vain noin 10 minuutin päivittäiset harjoitukset ovat hyvin sovitettavissa vauva-arkeen ja voit tehdä treenit missä ja milloin sinulle parhaiten sopii. Voit halutessasi kuunnella päivän materiaalin esim. ulkolenkin yhteydessä.

4. Valmennuksen materiaalit ovat käytössäsi niin kauan kuin valmennuspakettisi on voimassa, joten voit aina palata ohjeisiin. Ja tehdä valmennusta omaan tahtiisi.

Valmennus on saanut Design from Finland -merkin. 

ALOITA NYT

Valmennuksen valmentajat ja asiantuntijat

Riina Laaksonen

Valmentajanasi ja tukenasi koko valmennuksen ajan toimii äitiysliikuntaan erikoistunut personal trainer ja Nordic Fit Maman perustaja, Riina Laaksonen

Tiina Murdoch

Asiantuntijana kätilön osuuksissa toimii sairaanhoitaja ja kätilö Tiina Murdoch. 
“Seison lämpimästi tämän valmennuksen takana ja suosittelen sitä kaikille synnyttäneille naisille! Oli ilo päästä syventämään valmennusta kätilön moduulien avulla, sillä näen niin usein, että naiset jäävät yksin synnytyksen jälkeen mahdollisten vaivojen kanssa. Jos kaikki naiset tekisivät näitä harjoituksia synnytyksen jälkeen, tulevaisuuden selkävaivoilta ja naistenvaivoilta (inkontinenssi, laskeumat) vältyttäisiin paljon todennäköisemmin.” 

Tuuli Soini

Kaiken valmennuksen materiaalin on käynyt läpi ja hyväksynyt Mehiläisen naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Tuuli Soini. Lääkäriuransa naisten kanssa toiminut Tuuli muistuttaa, että: 
"Toistaiseksi ei ole olemassa leikkausta, joka voisi korjata heikon lantionpohjan, eli jumppa on must!" 

Aloita jo tänään!

Liity tuhansien tyytyväisten äitien joukkoon ja aloita keskivartalon kuntoutus jo tänään! 

KYLLÄ KIITOS, HALUAN MUKAAN!

Asiantuntijoiden suosittelema valmennus:

Marianne Kyrklund
fysioterapeutti, TtM, Suomen Terveysliikuntainstituutti Oy

"Mielestäni jokaisen synnyttäneen naisen tulisi osallistua kuuden viikon Kuntouta keskivartalo® -valmennukseen jälkitarkastuksen jälkeen. Valmennusohjelma etenee monipuolisilla TULE-harjoitteilla unohtamatta lantionpohjan lihaksia. Kymmenen minuutin mittainen harjoittelu päivittäin onnistuu varmasti useimmilta äideiltä. Harjoitteet ovat helppo omaksua videolta ja selkeän, kuvallisen ohjeistuksen avulla."

Kuva: ET-lehti, Piia Arnould

Leea Mattila
psykologi, MindLink Oy

"Synnyttäneen äidin elämäntilanne on ainutlaatuinen ja herkkä. Oma keho on palvellut uskomatonta ihmettä, uuden elämän kasvattamista ja synnyttämistä. Palautuminen urotyöstä voi nyt alkaa. Kuntouta keskivartalo® -valmennus ohjaa äitejä tähän rennosti, armollisesti ja lempeästi. Kaiken kurssimateriaalin taustalla ja rivien välissä kulkee kannustava ja kannatteleva sanoma: Sinä riität! Sinä osaat! Sinä olet ihana!

Keholla ja sen olojen kuuntelulla on tärkeä rooli tunteiden tunnistamisessa ja psyykkisessä hyvinvoinnissa. Hyvä olo kumpuaa kehon ja mielen hyvinvoinnista ja yhteen sointumisesta, mikä on myös tyydyttävän seksuaalisuuden ytimessä.

Hyvinvoivan vanhemman mieleen mahtuu vaivatta vauva ja vauvan tarpeet. Vauvan ja vanhemman suhde luo vauvalle perusturvallisuutta, jonka varassa hän kehittyy psyykkisesti. Siksi Sinä olet niin tärkeä!"